Liikelahjat ja kestävä kehitys

Ilmasto, ympäristö ja puhdas luonto ovat meitä kaikkia askarruttavia teemoja. Yhä useampi yritys myös miettii mitä kestävä kehitys tarkoittaa omassa toiminnassa ja miten siitä kannattaa viestiä.

Oikeat liikelahja- ja mainostuotevalinnat antavat käsin kosketeltavan mahdollisuuden kertoa yrityksen sitoutumisesta kestävään kehitykseen.

Kestävä kehitys ja tuotteen ekologisuus voivat näkyä liikelahjassa monella tapaa. Se voi olla uusi innovaatio, kuten muovin käyttöä vähentävä kestohedelmäpussi (s. 28). Se voi olla ruokahävikkiä vähentävä Sisteman rasia (s. 42). Se voi olla uusia uusiutuvia luonnonmateriaaleja hyödyntävä Orthexin keittiövälinesarja (s. 29). Se voi olla kierrätetyistä pulloista valmistettu Saving The Planet -laukkusarja (s. 68) tai se voi olla Victorinox-veitsi (s. 70), jolla on elinikäinen takuu ja on tarkoitettu käytettäväksi kymmeniä vuosia eteenpäin.

Mastermarkin tuotestrategia on sen perustamisesta 1978 lähtien ollut tarjota aina käytännöllisiä, haluttavia ja siten mahdollisimman pitkäikäisiä tuotteita. Tuotteen pitkä käyttöikä takaa sille parhaan mainosarvon ja tukee samalla parhaiten kestävää kehitystä.

Olkoon siis yhteinen mottomme:

”Laadulla ja innovaatioilla kestävän kehityksen puolesta.”’

Lauri Honka

CEO, Mastermark Oy