BRÄNDÄTTYÄ TULEVAISUUTTA JO VUODESTA 1978

Matkamme yhdeksi maan suurimmaksi brändättyjen lahjojen toimittajaksi alkoi jo vuonna 1978. Idea kestävistä ja laadukkaista tuotteista on kantanut tähän päivään saakka. Suurella ylpeydellä voimme nähdä jo kymmeniä vuosia sitten asiakkaillemme toteutettuja tuotteita yhä päivittäisessä käytössä. Brändätty sporttikassi kuntosalilla tai omalla logolla bongattu reppu liikenteessä kertoo käyttäjiensä tyytyväisyydestä ja samalla myymämme median ainutlaatuisuudesta ja sen tarjoamasta vuosien mainosajasta.

Mastermarkin tarina alkoi vuonna 1978 Timo Häkkisen toimesta Nummenpakalla Turussa. Timon ajatuksena oli tarjota asiakkaalle aina vain parasta mahdollista laatua kussakin tuotekategoriassa. Näinä aikoina mainostuoteala otti Suomessa vielä ensiaskeliaan. Mastermark pystyi jo silloin erottautumaan laadukkailla tuotteillaan. Vuonna 1995 Lauri Honka otti vastaan toimitusjohtajan tehtävät ja käynnisti yrityksen laajentamisen ja kansainvälistämisen. Nopeaan tahtiin perustettiin maanlaajuinen myyntiorganisaatio ja Mastermark avasi myyntikonttoreita ympäri Suomen. Samaan aikaan luotiin oma kansainvälinen toimittajaverkosto ja näin varmistettiin tuotteiden laatu ja niille kilpailukykyiset hankintahinnat.

Jo 90-luvun alussa luotiin kaikkia asiakkaita palveleva Superstore -tuotevalikoima, varasto ja oma paino. Tärkeää oli pystyä toimittamaan tuotteita omalla logolla nopeasti ja joustavasti samalla varmistaen toimitusten korkea laatu, kertoo Lauri Honka.

Vuosien saatossa myyntiyhtiöstä on kehkeytynyt sadanhengen palveluorganisaatio. Tuotemyynti on vaihtunut palvelumyynniksi ja kokonaisvaltaisten palveluratkaisujen toteuttamiseksi. Asiakkaalle tämä näkyy avaimet käteen -palveluna, jossa ammattitaitoinen asiakastiimi ehdottaa parhaimmat ratkaisut kuhunkin tarpeeseen ja suunnittelee tuotteiden ulkoasun sekä ilmeen yhdessä asiakkaan kanssa.

Usein asiakkaalle luodaan oma verkkokauppa ja tilauskanava brändättyjen tuotteiden sujuvaksi tilaamiseksi. ja toimiva logistiikka on tärkeä osa palveluprosessia.

Tänä päivänä toimitamme brändättyjä tuotteita yli 50 maahan ja teemme toimituksia lähes 100 000 vuodessa. Tyypillistä tälle ajalle on toimitukset kotiosoitteisiin, joka on lisännyt toimitusten määrää huomattavasti, kertoo Lauri Honka.

Mastermark on vuosien saatossa kasvanut unelmasta olla paras alallansa Suomen johtavaksi yksilöityjen brändituotteiden ja niihin liittyvien kokonaisvaltaisen palveluratkaisujen toimittajaksi.

Brändituotteet elävät ajassa, seuraavat trendejä ja parhaimmillaan jopa luovat niitä. Asiakkaillemme tärkeää on vastuullisuus, ekologisuus, innovatiivisuus ja edelläkävijyys. ”Mitä uutta?” kuuluu kysymys.

Asiakkaiden palveleminen, uusien markkinointi-ideoiden kehittäminen ja myynnin toteuttaminen kokonaisvaltaisena palveluna on meille valtava inspiraation lähde, sanoo Lauri Honka.

Let’s brand the future together.